Enkelpijn, wat kunt u hier aan doen?

Pijnlijke enkels; het is een veelvoorkomende klacht. Enkelpijn vormt niet alleen een belemmering tijdens het sporten maar ook tijdens uw alledaagse bezigheden. De meest voorkomende enkelblessure is een verzwikte of verstuikte enkel. Dit komt niet alleen voor bij sporters maar ook bij mensen die zich verstappen of uitglijden.

Het voorkomen van een enkelblessure is lastig. U kunt zich immers snel verstappen. Toch kunt u een aantal simpele dingen doen om enkelpijn te voorkomen. Te beginnen met het dragen van goed schoeisel! Zorg voor de juiste schoenen die voldoende ondersteuning en demping bieden. En draag bij voorkeur geen hakken. Verder is het belangrijk dat u altijd begint met een goede warming-up voordat u gaat sporten. Dit vermindert de kans op blessures en enkelpijn aanzienlijk.

Mocht u nou toch een enkelblessure oplopen dan is het raadzaam om een enkelbrace te dragen. Er zijn verschillende soorten enkelbraces op de markt die u stevigheid en ondersteuning bieden. Een enkelbrace is gemakkelijk te plaatsen rondom uw enkel en biedt u gelijk de juiste ondersteuning. Braces voor de enkels zijn er in verschillende soorten met een verscheidenheid gradaties in het beschermingsniveau. Een enkelbrace met beschermingsniveau 1 kunt u het beste gebruiken bij lichte zwelling of stijfheid na een blessure. Een brace met beschermingsniveau 2 gebruikt u wanneer u een matige zwelling heeft of voor optimale ondersteuning en bescherming tijdens of na een verstuiking. En beschermingsniveau 3 gebruikt u bij middelzware tot zware klachten en is ideaal voor zware kneuzingen of verstuikingen of voor gebruik na een operatie.

Indien u twijfelt over welke brace voor u de juiste is dan is het raadzaam om een fysiotherapeut te raadplegen.

0 0 vote
Article Rating
Abonneer
Abonneren op
guest
0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x